.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقال مرغ زنده از مازندران ممنوع
دبیر انجمن مرغ گوشتی کشور با اعلام خبر تلفات یک مرغداری ناشی از کمپلکس بیماری‌های آنفلوآنزا، نیوکاسل و برونشیت گفت: این بیماری‌ها در صنعت مرغداری عادی تلقی شده و با نظارت دامپزشکی از انتقال مرغ آلوده به بازار جلوگیری می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، محمد يوسفي در گفت‌و‌گو با تسنيم گفت: براي كنترل بيشتر اين بيماري، انتقال مرغ زنده (صنعتي و بومي) از مازندران به ساير استان‌ها ممنوع شده، زيرا اين بيماري تنها ازطريق مرغ زنده قابل انتقال است.همچنين كشتارگاه‌هاي مازندران تا نزديكي گيلان و گلستان بسيج شده‌اند تا مرغ‌هاي صنعتي را كشتار كنند و تنها مرغ ذبح‌شده را به ساير استان‌ها انتقال داده يا خود مصرف كنند.ممنوعيت انتقال مرغ زنده از مازندران تا اطلاع ثانوي و زماني كه دامپزشكي از ريشه‌كن شدن آنفلوآنزاي مرغي مطمئن شود، ادامه دارد.

دبير انجمن مرغ گوشتي كشور با رد مشاهده آنفلوآنزاي مرغي در استان‌هاي قم و همدان، گفت: تا عصر روز پنجشنبه هيچ‌گونه گزارشي از اين بيماري پرندگان در استان‌هاي همدان و قم اعلام نشده است، در اين دو استان ممكن است تلفاتي وجود داشته باشد اما براساس مستندات موجود مربوط به آنفلوآنزاي مرغي نيست.

به گفته وي بعد از انتشار اطلاعيه دامپزشكي درخصوص آنفلوآنزاي مرغي، مرغ‌هاي يك مرغداري در خراسان جنوبي به‌طور كامل معدوم شدند كه دليل مرگ‌ومير غيرعادي، در اين مرغداري توفان زدگي و انتقال بيماري از طريق باد‌هاي شديد سمت پاكستان اعلام شده و نوع بيماري شناسايي شده در اين مرغداري مرزي، كمپلكسي از آنفلوآنزا، نيوكاسل و برونشيت است.

به گفته وي آنفلوآنزاي مرغي تنها در شرق استان مازندران حدفاصل چالوس به‌سمت نوشهر و بيشتر در آمل و بابل روستائيان را درگير كرده و در شرق مازندران يعني از چالوس به‌سمت تنكابن مشكلي در اين ارتباط وجود ندارد.يوسفي با اشاره به اينكه وجود اين بيماري‌ها در مرغداري‌ها امري عادي است، تأكيد كرد: نگراني از بابت آلودگي به آنفلوآنزاي مرغي وجود ندارد، زيرا سازمان دامپزشكي قبل از عرضه مرغ ذبح‌شده به بازار مصرف نظارت لازم را انجام مي‌دهد. نبايد براي مردم سوءتفاهمي درباره آلودگي مرغ ايجاد شود و با خيال راحت مي‌توانند اين ماده پروتئيني را خريداري و مصرف كنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 خرداد 1394
شمال نيوز!
اينقدر شرق گرا هستي که موقع نوشتن چالوس باز هم از شرق صحبت کردي!!
هيچ وقت هم کامنت هاي من را منتشر نمي کني!

خودت بخون قضاوت کن:
به گفته وي آنفلوآنزاي مرغي تنها
در « شرق استان مازندران حدفاصل چالوس به‌سمت نوشهر»
و بيشتر در آمل و بابل روستائيان را درگير كرده و
در« شرق مازندران يعني از چالوس به‌سمت تنكابن » مشكلي در اين ارتباط وجود ندارد.

بابا خجالت داره با اين خبر نوشتنون

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.